Ένας γενικός κανόνας στη μετάδοση της μουσικής γνώσης είναι η σταδιακή εισαγωγή νέων στοιχείων (νότες, ρυθμικές αξίες, μέτρα κλπ), ώστε να συμβάλουμε στην εμπέδωση αυτών. Κάθε φορά όλη η νέα γνώση είναι σημαντικό να αποκρυσταλλώνεται μέσα από ένα καινούργιο τραγούδι. Μετά την εισαγωγή του σολ -μι σειρά έχει η νότα λα. Έτσι δουλεύουμε πάνω στο τρίχορδο λα σολ μι, το βιώνουμε προφορικά σαν άκουσμα, το τραγουδάμε μέσω της μίμησης και έπειτα μαθαίνουμε να το γράφουμε, να το διαβάζουμε,
να το ακούμε και να το αναγνωρίζουμε μεταξύ άλλων. Στο τέλος συνειδητοποιούμε ότι έχουμε τραγουδήσει πολλά παιδικά τραγούδια που κινούνται πάνω σ' αυτό. Περνά -περνά η μέλισσα, Γύρω γύρω όλοι, Η μικρή Ελένη, κλπ.
Μέσα από την παρακάτω σειρά μουσικοπαιδαγωγικών βίντεο για παιδιά παρακολουθούμε μια πρόταση, με τη φωνή της Γιώτας Τηγανούρια, με θέμα τη σταδιακή εκμάθηση της μουσικής γραφής και ανάγνωσης, μέσα από το τραγούδι και με βασικό μας όργανο τη φωνή, βασισμένη στις εξής σειρές βιβλίων:
- ''Σολ- μι Ντο -λα διαβάζω, γράφω, ακούω , τραγουδώ: οι βάσεις της θεωρίας του σολφέζ και του ντικτέ μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φίλιππος Νάκας.
- ''Μέσα από το τραγούδι, μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση'' από τις εκδόσεις Νεφέλη.
- "447 ασκήσεις χτίζουν το μουσικό αλφάβητο" εκδόσεις Φυλάτος 2014
- "35 δίφωνα κομμάτια για παιδική χορωδία βασισμένα σε ελληνικά παιδικά τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2014
Τα μουσικά αποσπάσματα είναι από το μουσικό άλμπουμ: - "Τρία Παραμύθια όλο Τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2020